Pouze pro podnikatele  
Hlavička
Chemická kotva

Používáte svou chemickou kotvu správně?

Chemické kotvy patří mezi nejspolehlivější způsoby upevnění do betonu i zdiva. Aby však kotvené prvky držely jak mají, je nutné správně připravit otvor. Často bývá tato část zanedbána, což vede ke snížení účinnosti chemické kotvy, v nejhorším případě pak nemusí dojít ke spojení prvků vůbec.

Nejdříve je třeba vyvrtat otvor, průměr a hloubku volte vždy podle doporučení výrobce. Veškeré chemické kotvy Würth disponují ETA certifikací, ve které jsou tyto údaje uvedeny, deklarované vlastnosti má chemická kotva pouze při jejich dodržení. Obvykle se vrtá o několik milimetrů hlouběji, než je délka kotveného prvku. Po vyvrtání následuje klíčový krok pro úspěšnou aplikaci - čištění otvoru. Zbytkový prach totiž může zcela zničit účinnost chemické kotvy, která se místo materiálu, do kterého chcete kotvit, přichytí právě na zbytkový prach. Častým omylem je myšlenka, že stačí otvor vysát. Jestliže nepoužíváte duté vrtáky, které jsou uvedeny v ETA certifikaci, není tomu tak. Správný postup pro vyčištění otvoru je jeho vyfoukání, vykartáčování a opětovné vyfoukání. Pouze tento postup zajistí správnou čistotu otvoru. Ať už jde o vrtáky, drátěné kartáčky či vyfukovací pumpy, veškeré potřeby ke správné aplikaci najdete v našem sortimentu.

Po vyčištění otvoru je na čase, přistoupit k další fázi, a to k samotné aplikaci. Ještě, než začnete plnit otvor, je potřeba vytlačit určité množství chemické kotvy mimo otvor, například na kus kartonu. Dokud nemá vytlačená hmota konzistentní barvu, nedošlo ke spojení obou komponentů a chemická kotva nebude mít deklarované vlastnosti. Do čistého otvoru se odspodu aplikuje chemická kotva, do které se pomalu vsune závitová tyč. Při vkládání závitovou tyč mírně otáčejte po směru závitu, aby se hmota rovnoměrně rozprostřela. Po zaschnutí vznikne extrémně pevné spojení, doba schnutí je přímo ovlivněna teplotou nejen samotné chemické kotvy, ale i teplotou materiálu, do kterého se chystáte kotvit.

Kalkulátor spotřeby = pomocník pro štíhlé zásobování

Na našem e-shopu najdete i jednoduchého pomocníka, díky kterému nebudete muset odhadovat, kolik chemické kotvy spotřebujete, ale budete to s jistotou vědět. To vám umožní lépe plánovat zásoby dle projektů, které vás v nadcházejících dnech či týdnech čekají. Používání kalkulátoru je přehledné a jednoduché. V prvním kroku si zvolíte materiál, do kterého chcete kotvit. Následně si zvolíte, jaký prvek chcete ukotvit a nakonec vyplníte parametry kotveného prvku. V nabídce máme chemické kotvy jak v 300ml kartuších, které můžete aplikovat pomocí pistole na silikonové kartuše, tak speciální kartuše, které zaručují správné smíchání směsi za všech podmínek.

V kalkulátoru spotřeby si zvolte, kterou kartuši chcete použít, výstupem bude množství chemické kotvy spolu s přepočtem na kartuše.

Fotky z kalendáře

Legenda pokračuje: Kalendář Würth 2026 ve znamení sportu

Kalendář nabízí široké spektrum sportů – od adrenalinových disciplín, přes vodní sporty, cyklistiku, raketové sporty, až po motorsport a sporty se zvířaty. Vše je foceno v exteriérech i interiérech centrály Würth v Nepřevázce u Mladé Boleslavi, takže se podíváte i na místa, kam se běžně nedostanete – například do našeho distribučního skladu

Nejmladší sportovní hvězdě v kalendáři je 6 let (najdete ji v psím spřežení :-), nejstarší 56. Sport je totiž pro každého. A pokud se podíváte pozorně, objevíte i netradiční použití našich produktů, které vás možná překvapí a inspiruje.

Tento kalendář je nejen poctou sportu, ale i lidem, kteří ho žijí, ať už na profesionální úrovni, nebo jen pro radost. Věříme, že vám bude dělat společnost po celý rok a přinese vám nejen praktický přehled, ale i motivaci a úsměv. Kalendáře budou k dispozici u vašich obchodních zástupců.

ZDENĚK VOJTĚCH A BMW 635 Csi

Legendy, na které nelze zapomenout – Zdeněk Vojtěch BMW 635 Csi

Když jsem se rozhodoval o napsání tohoto článku s motoristickým obsahem, bylo mi inspirací spojení společnosti Würth s Českou republikou. Zpočátku jsem to považoval za takřka nemožné, ale pak jsem si vzpomněl na knihu, kterou jsem před lety koupil mému otci, „1983 vojtěch- enge“. Martin Straka zde neskutečným způsobem popsal kariéry dvou našich nejvýznamnějších závodníků na okruzích osmdesátých let. (Doporučuji všem tuto knihu přečíst. Popisuje, jak zlaté české ruce dokázali v amatérských podmínkách vytvářet naprosto konkurenceschopný profesionální obsah. Jedním slovem hrdost).

Psal se rok 1984 a motorsportu vévodila logicky Formule 1, co do popularity se ale této události naprosto vyrovnalo Mezinárodní mistrovství Evropy cestovních vozů. Tento podnik pak byl přípravnou fází pro vstup jezdců do Formule 1 nebo možností závodit na nejvyšší úrovni pro jezdce, kteří nesehnali na aktuální ročník angažmá v F1.

V roce 1984 vedl ve společnosti Würth oddělení pro vztah s veřejností pan Reiner Wöhrle. Díky jeho aktivitám vznikl WÜRTH RACING TEAM INTERNATIONAL. Na obrázku vpravo je vidět oficiální tisková zpráva z 26. března 1984 v italské verzi. Píše se v ní, že společnost Würth v roce 1984 míří do těch nejvyšších pater motorsportu. Pro rok 1984 se firma rozhodla podporovat jezdce Marka Surera, Johnnyho Cecotta, Manfreda Winkelhocka, Thierryho Boutsena a Ayrtona Sennu. Opravdu hvězdná společnost těch nejlepších jezdců historie F1. Dále pak pro evropský šampionát cestovních vozů stáj Würth reprezentovali Zdeněk Vojtěch, Stefan Johansson, Christian Danner, Bob Wollek a Emanuele Pirro. Opět jezdci F1, šampióni 24 hodin Le Mans a mezi nimi liberecký superpilot Zdeněk Vojtěch. I dnes, po letech, mi naskakuje husí kůže

V roce 1984 se na evropských tratích proháněl legendární závodní vůz BMW 635 Csi s naší národní závodnickou legendou Zdeňkem Vojtěchem, a to vše za dohledu naší společnosti Würth.

A legenda žije dál. Pokud budete mít chuť toto legendární spojení vidět na vlastní oči, navštivte Automuzeum Lučany u Jablonce nad Nisou a nechte se unášet tímto fantastickým zážitkem.

Vestavba do vozidla

Jak se zrodí vestavba do vozidla…

Systém regálových vestaveb do užitkových vozidel má v naší společnosti více jak 32letou historii. Tento systém můžete znát také pod názvem ORSYmobil. V současnosti se jedná již o 10. generaci regálového systému s celosvětově prodanými více jak 63.000 vestavbami za celou historii.

Systém je vyvíjen a vyráběn našimi společnostmi, přičemž centrála se nachází od roku 1998 v Obersulm-Wilsbachu, nedaleko centrály v Künzelsau. Jsme tedy jedna z mála společností v tomto oboru, která vestavby do vozidel nejen vyvíjí, ale zároveň i vyrábí a prodává

Zaměřujeme se primárně na vybavení dílenských vestaveb pro řemeslníky a profesionály, abychom zákazníkovi byli schopni nabídnout nejen standardní sortiment našich výrobků, ale lidově řečeno i systém, kam si může ve svém vozidle naše výrobky i bezpečně uložit a převážet. ORSYmobil spolupracuje na mezinárodní úrovni s řadou výrobců užitkových vozidel, přičemž jsme například schváleným PremiumPartnerem pro Volkswagen užitková vozidla.

V České republice má aktuálně náš tým pod mým vedením 2 specializované prodejce disponující předváděcími vozidly s ukázkovou vestavbou a 3 montážní techniky vestaveb pro instalaci systému našim zákazníkům do jejich vozidel. Instalace probíhá v našich dílnách jak v Jihlavě, tak v Praze. Naši specialisté disponují plánovacím programem Plato 3D, který denně používají pro tvorbu nabídek a vizualizací pro naše zákazníky. Vše začíná oslovením zákazníka a konzultací s našim specialistou, případně fyzickou ukázkou, schůzkou na Dni otevřených dveří a podobných akcích, kde pro přesný typ a model vozidla vytváříme konkrétní cenové nabídky. V 90 % se jedná o individuální sestavy, v 10 % pak o univerzální provedení pro daný obor zákazníka.

Průměrná doba realizace tohoto typu obchodu od oslovení zákazníka po samotnou realizaci s fakturací je 4-5 týdnů, přičemž vždy doba závisí většinou na zákazníkovi a dodání samotného vozidla, neboť náš čas k teoretické realizaci je většinou na úrovni 2-3 týdnů u standardního provedení vestavby, v případě hotových univerzálních sestav i na úrovni 1-2 týdnů.

Samostatnou kapitolou je pak zápis do technického průkazu vozidla, na který má naše společnost oprávnění. Ve většině případů, kdy je zápis nutný, tento také realizujeme... Aktuálně probíhá online zápis do datové kostky Ministerstva dopravy a zákazník má tak usnadněný přístup k dokončení vestavby z hlediska legislativy ve svém vozidle. To je také důvod, proč vidíme velký potenciál v budoucnu, neboť vestavby bez patřičné homologace a schválení nejsou akceptovány na STK a zákazníkovi tak může vzniknout nemalý problém, nehledě například na pojistné události na vozidle.

V případě, že jste náš stávající zákazník, který již zavazadlový prostor Würth vestavbou vybavil, děkujeme za důvěru v naše služby a přejeme hodně šťastných kilometrů a pohodlí při práci.

Pro ty z vás, kteří jste ještě s námi téma vybavení užitkového vozidla neotevřeli, budeme se těšit na případnou spolupráci.

Vnitřek turbíny

Test produktů Würth v elektrárně Dalešice

V rámci údržby vodní elektrárny Dalešice byl u zákazníka z řad společnosti ČEZ proveden test produktů Würth určených pro broušení a leštění nerezových povrchů. Cílem bylo dosáhnout co nejhladšího povrchu po drobných opravách Francisovy turbíny a tím snížit odpor proudící vody, který ovlivňuje výkon turbíny.

Nerezová turbína vyžaduje pečlivé opracování po každém zásahu do materiálu. Nerovnosti nebo zbytky po opravách mohou snižovat účinnost a zvyšovat opotřebení. Produkty Würth umožňují efektivně odstranit drobné nerovnosti a dosáhnout vysokého lesku, který připomíná zrcadlový povrch.

Test potvrdil, že systém broušení a leštění Würth je vhodný nejen pro běžné dílny, ale i pro náročné průmyslové aplikace. Správný výběr brusiva a lešticích past přispívá k dlouhodobé spolehlivosti a lepší účinnosti zařízení.

Pro více informací kontaktujte našeho specialistu:

Pavel Hrubec, tel.: 604 212 086

Ukázka indukčního ohřevu

Indukční ohřev Würth

Firma TOMI, výrobce ocelových balkonů, se potýkala s častým problémem. Po svaření dlouhých zábradlí se konstrukce při chladnutí prohýbaly a bylo nutné je zdlouhavě narovnávat. Používali k tomu autogen, ale ten znamenal vysokou spotřebu plynu, riziko poškození okolí a těžkou kontrolu teploty.

Řešením se stal mobilní indukční ohřev. Pomocí elektromagnetického pole dokáže zahřát kov přesně v místě, kde je to potřeba, bez plamene a bez rizika poškození laku, gumy nebo plastu. Indukce se ukázala jako ideální nástroj pro rovnání po svařování, uvolňování zarezlých spojů i předehřev před sváření. Je lehká, snadno přenositelná a připravená k práci během několika sekund.

Díky této technologii je práce ve firmě TOMI rychlejší, bezpečnější a energeticky úspornější.

Výhody indukčního ohřevu

  • Bez otevřeného plamene
  • Nižší spotřeba energie
  • Přesný a kontrolovaný ohřev
  • Bez rizika poškození okolních materiálů
  • Jednoduchá obsluha a přenosnost